ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟
سرخط خبرها

حقایقی جالب درباره کنسول  پلی  استیشن

  • کد خبر: ۹۲۲۵۳
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
حقایقی جالب درباره کنسول  پلی  استیشن
پلی استیشن یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی تاریخ محسوب می‌شود و حقایق شگفت انگیزی درباره آن وجود دارد که باید بدانید. درباره این کنسول، اطلاعات زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها باورکردنی نیستند. در ادامه می‌توانید ۳ حقیقت جذاب از پلی استیشن را بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز - پلی استیشن یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی تاریخ محسوب می‌شود و حقایق شگفت انگیزی درباره آن وجود دارد که باید بدانید. درباره این کنسول، اطلاعات زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها باورکردنی نیستند. در ادامه می‌توانید ۳ حقیقت جذاب از پلی استیشن را بخوانید.

اولین نسخه پلی استیشن

اولین مدل پلی استیشن در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و در واقع حاصل همکاری سونی و نینتندو بود! این کنسول قرار بود یک نسخه قوی‌تر از سوپر نینتندو (SNES) باشد و از یک سی دی-رام بهره ببرد. مشارکت آن‌ها به نتیجه نرسید، اما اگر همه چیز مطابق برنامه اولیه پیش می‌رفت، پلی استیشن ۱، با نام «پی اس ایکس» (PS-X) وارد بازار می‌شد.

تصور کنید که پلی استیشن دوست داشتنی و محبوب را باید پی اس ایکس خطاب می‌کردید! در ضمن در تبلیغات آن دوره، به آن «سوپر نینتندوی جدید» هم می‌گفتند. شرایط به شکل دیگری جلو رفت و مسیر این دو شرکت جدا شد. اولین بازی پرفروش «گرن توریسمو» (Gran Turismo) روی پی اس ۱، اولین بازی موفق شرکت سونی بود که ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. این بازی در ادامه، از سوی عناوین بزرگی همچون کراش باندیکوت، تیکن ۳، مهاجم مقبره، رزیدنت اویل و فاینال فانتزی ۷ به چالش کشیده شد؛ اما جایگاهش را حفظ کرد.

همچنین اگر نمی‌دانید، پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن۲، جی تی ای: سن آندریاس است با ۱۷.۳۳ میلیون نسخه. جی تی‌ای ۵ با ۳۰ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن ۳ محسوب‌ می‌شود و خدای جنگ با ۱۹.۵ میلیون نسخه، پادشاه پلی استیشن است.

اولین کنسولی که بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید

پلی استیشن اولین کنسول تاریخ است که توانسته از نظر فروش، مرز ۱۰۰ میلیون را رد کند و هنوز هم در این باره رکورددار است. این اعداد به خوبی نشان می‌دهند که این کنسول تا چه اندازه جریان ساز و بزرگ بود. کنسول پلی استیشن ۲ با ۱۵۵ میلیون دستگاه، پلی استیشن ۳ با ۸۸ میلیون دستگاه و پلی استیشن ۴ با ۱۱۷ میلیون دستگاه فروش، موفقیت‌های این پلتفرم بازی را ادامه دادند.

مردی به نام پلی استیشن ۲

این یک اتفاق کاملا واقعی است! مردی که علاقه شدید و توصیف ناپذیری به این کنسول داشت، نام خود را به صورت رسمی به «پلی استیشن ۲» تغییر داد. با این حال نکته عجیب‌تر درباره این مرد بیست و نه ساله ساکن آکسفوردشر انگلستان، این بود که می‌گفت آرزو دارد با «بازی» ازدواج کند، اما کشیش‌های محل به او توضیح دادند که انجام این کار امکان پذیر نیست.

منبع: گجت نیوز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->